Barcelona intenta crear una ciutat més segura per a tots els ciutadans, així és que els darrers mesos s’han modificat algunes de les normes del reglament de trànsit, i des de Stel Serveis Administratius volem compartir amb tu les que considerem més rellevants.

Radars de velocitat

Per definició, els radars són instruments que serveixen per mesurar la velocitat.

És per això que un radar de control de velocitat, o pistola de velocitat, es fa servir per detectar la velocitat d’objectes, especialment camions, motos i automòbils, amb el propòsit de regular el trànsit.

Nous radars i velocitats

L’ajuntament de Barcelona ha implementat un gran nombre de radars de velocitat, reemplaçant els controls mòbils, justament perquè amb aquests darrers no es va arribar a aconseguir la seguretat viària esperada.

Amb l’objectiu de crear una ciutat més segura, s’han instal·lat a través de punts fixos senyalitzats diferents radars en vies públiques on hi ha un elevat índex de sinistres. Alhora, s’han establert dos radars de tram a la Ronda del Mig i al túnel de la Rovira.

Una ciutat més sostenible

Un altre dels objectius és aconseguir que Barcelona sigui una ciutat més sostenible (també anomenada ciutat slow), i és per això que s’ha reduït la velocitat a 30 km per hora, a moltes zones de trànsit.

 

Concretem una mica…

Més del 68% de les vies de la ciutat comtal ja compta amb aquest límit de velocitat, i s’espera que durant aquest any 2021, passi el mateix al 75% dels carrers.

Zones escolars més segures

Com que la majoria dels accidents succeeixen en zones escolars, amb aquestes mesures es pretén reforçar la seguretat viària per als nens, d’aquesta manera es reduirà la sinistralitat.

Per això s’instal·laran 12 radars en espais i entorns escolars, a més, es limitarà la velocitat a 30 km per hora a zones on hi hagi una gran presència de nens i joves.

Sabies que? Si el carrer té un únic carril per circular, el límit de velocitat establert a Barcelona és el de 30 quilòmetres per hora.

Hi haurà casos en què la velocitat es redueixi als quilòmetres establerts quan els conductors circulin per vies que es considerin perilloses o amb un gran índex d’accidents.

Concretament, algun dels carrers serà entre Bruc i Passeig de Gràcia, ja que hi ha un gran nombre d’escoles.

El conegut carrer de Balmes també reduirà la velocitat entre Maria Cubí i Travessera de Gràcia.

En paral·lel, es preveu instal·lar radar de tram al Túnel de la Rovira, al Túnel de Badal i a la ronda Litoral al seu pas pel Moll de la Fusta.

Crear una ciutat més segura

En definitiva, el que es pretén és crear una ciutat segura per a tots els habitants i els ciutadans de Barcelona, ​​tant per als conductors com per als vianants.

A finals del 2021 s’espera que els 32 radars fixos i els 2 mòbils estiguin en funcionament i controlin la velocitat d’alguna de les vies més transitades.

És important esmentar també que s’incrementarà l’ús dels radars pedagògics.

Saps quins són? Es tracta d’aquells radars que permeten al conductor saber a quina velocitat condueixen, a una distància de 300 metres i que, per tant, se’ls informa a través del panell que poden estar superant els límits de velocitat establerts.

Actualment, la ciutat de Barcelona compta amb fins a més de 100 punts en què es podrien col·locar aquest tipus de radars informatius i preventius.

Consideres Barcelona una ciutat segura?

Stel Serveis Administratius.